۱۳۸۴ شهریور ۱۵, سه‌شنبه

2:. آشنایی با ترنس سکشوآلیزم .:


امروز می خوام توضیح بدم که ترنس سکشوال چی هستش . ترنس سکشوال یک بیماری یا یک حالت یا یک جنسیته .



افرادی که این حالت رو داردند جنسیت خودشون رو غیر از اون چیزی میدونن که واقعآ هستن( از نظر فیزیولوژیکی ) . در نتیجه رفتار و حالات و کلآ کنش و واکنش های آنها نیز در تضاد با اون چیزی هستش که به خاطر جنسیت فیزیولوژیکیشون باید داشته باشند



به این افراد به اختصار T.S گفته می شود . یک T.S از نظر جنسیت ظاهری می تواند پسر یا دختر باشد . اگر فرد پسری باشد که ذهنیتی دخترانه دارداصطلاحآ mtf و اگر بر عکس باشد ftm نامیده می شود .



این افراد احساس دو گانگی و تضاد دارند . از طرفی به صورت ناخود آگاه خود را به صورت یک مرد یا زن کامل با تمام خصوصیات رفتاری و روانی و فکری آن جنسیت می بینند و از طرفی جسم آنها متفاوت با آن چیزی هست که احساس می کنند . در نتیجه در اجتماع یا محیط خانواده بسیار بسیار زیر فشار هستند .فشاری جانکاه و طاقت فرسا به این دلیل که نمی توانند آن چیزی باشند که به خاطر شرایط ظاهری از آنها انتظار می رود.



در چرایی این حالت دلایل و نظریات مختلفی وجود دارد . اما چیزی که واضح و روشن است این است که این حالات در بدو تولد وجود داشته و ادامه پیدا می کند . لازم به ذکر است که عوامل بیرونی و تربیتی کمترین اثر را بر این مشکل داراست . می توان گفت تربیت ممکن است در بروز این مشکل نقش داشته باشد اما در بوجود آمدن آن نقشی ندارد .



برای درک بیشتر مثالی می زنم . به عنوان مثال چگونه است که یک فرد می تواند دارای استعداد نقاشی باشد ؟ آیا این استعداد در اثر تربیت بوجود آمده است ؟ مسلمآ این استعداد در ابتدا در وجود او نهفته بوده است و شرایط بیرونی مانند تربیت نقشی در پیدایش آن نداشته است . اما ممکن است در بروز یا ظهور آن موثر باشد .



متاسفانه این افراد با اینکه دارای مشکلات بسیار و از زندگی عادی محروم هستند اما جامعه و مسولین کمترین توجه را نسبت به آنها دارند و در نتیجه به خاطر عدم شناخت و عدم درک صحیح جامعه و خانواده آمار خود کشی در این قشر بسار بسیار بالاست .



نوشته شده توسط شیوا(نویسنده ی پیشین آهوی خسته)

هیچ نظری موجود نیست: