۱۳۸۴ مهر ۱۵, جمعه

4:. مشکلات و موانع پیش روی عمل جراحی تغییر جسم .:


خب حالا با همه این بحث ها چی کار باید کرد ؟ آیا ترنس سکشوال ها باید تا آخر عمر این وضعیت رو تحمل کنن ؟ خب میشه گفت نه . یه راه حلی هم هست هر چند مشکل و کامل حل نمی کنه ولی به هر حال از این وضعیت بهتره .


خوشبختانه تو ایران قانون از ما حمایت می کنه . به این صورت که با طی یه مراحلی می شه با عمل جراحی به صورت قانونی تغییر جسم داد . هر چند این مراحل اونقدر سخت و مشکل و پر هزینه هستش که خیلی ها توانایی انجام اون رو ندارند .


کار به این صورت هست که افراد تی اس با مراجعه به پزشکی قانونی خواستار مجوز برای تغیر جسم می شن . پزشکی قانونی در صورتی مجوز می ده که اطمینان پیدا کنه فرد مراجع تی اس هستش نه هموسکشوال یا هر چیز دیگه ای . برای این کار لازم هست که یه دوره تقریبآ شش ماهه روان درمانی انجام بشه .


حالا چرا خیلی ها از پس این کار بر نمیان ؟ خب من سعی می کنم به صورت کلی مشکلات و موانع این کار و بگم .


1-اصولآ خانواده ها به خاطر همون نگرش فرهنگی و این که ما آبرو داریم به شدت با این کار مخالفن . تا حدی که حاضر هستن فرزندشونو از خونه بیرون کنن ولی تن به این کار ندن . چه بسیار افرادی که به خاطر گناه نا کرده و خواسته مشروعشون به ناچار یا از خونه فرار کردن یا از خونه بیرون انداخته شدن . آواره کوچه و خیابون...


تازه آدم میگه فرض که من تونستم اینها رو راضی کنم بقیه چی؟ بالاخره یه سری هستن که منو می شناختن .فامیل همسایه دوست آشنا ...


یا اگه من خواستم ازدواج کنم اگه به اون طرفم بگم نزنه زیرش. یا بعدآ پشیمون نشه یا اگه خانواده اون نذارن چی ؟ با هزار تا اما و اگر دیگه که همشم بر می گرده به همون وضعیت بد فرهنگی در این موارد .


2-هزینه: این کار بسیار پر هزینه هستش مخصوصآ برای اف تو ام ها . به خاطر همین هر کسی توانایی پرداختشو نداره .


3-بروکراسی : برای این کار باید یه سری مراحل قانونی طی بشه که خیلی پیچیده هستشو وقت گیر و درد سر ساز .


4- شرایط بعد از عمل : بسیاری از افراد بعد از عمل مشکل دارن .هم روحی هم جسمی . جسمی به این دلیل که تکنیک صحیح این عمل جراحی هنوز به ایران وارد نشده . به خاطر همین امر خیلی از کسانی که عمل کردن دچارمشکلاتی مثل عفونت .ادرار و روابط جنسی غیر طبیعی هستند. در صورتی که اگر جراحی به صورت صحیح انجام بشه هیچ کدوم از این مشکلات پیش نمیاد .


مشکلات روحی هم باز بیشتر به شرایط اجتماعی بر می گرده .


با همه این مشکلاتی که این کار داره ولی این عمل آرزوی هر تی اسی هستش . ما حاضریم همه این مشکلات رو با جون و دل تحمل کنیم ولی بتونیم مثل یک انسان با همون سرشتی که خلق شدیم زندگی کنیم .


وضعیت اجتماعی و نگرش فرهنگی : فرد تی اس به خودش می گه خب آره فرض که من عمل کردم و روح و جسمم یکی شد . حالا بدنم برای خودمه . ولی فامیل چی خانواده چی ؟


نوشته شده توسط شیوا(نویسنده ی پیشین آهوی خسته)

۳ نظر:

ناشناس گفت...

سلام
خوبی عزیز
امروزاولین بار بود که در مورد اقلیت های جنسی به طور کامل خوندم.
من اصولا دختری کنجکاو هستم که دوست دارم از هر چیزی سر در بیارم.از آشپزی تا موتور سواری تا راندن تریلر ماک...
خلاصه برام غیر ممکن وجود نداشته... در مورد شما ها هم کم می دونستم، بارها قصد کردم مفصل بخونم اما نتونستم یعنی درسام واقعا سنگینن.
3 سال پیش وقتی در مسابقات فوتسال لیگ بانوان دروازه بان تیم استانم بودم، وقتی شوت بازیکن یکی از تیم ها مچ دستم را واقعا نابود کرد و من را از رشته مورد علاقم(فوتسال)کنار گذاشت باعث شد که کمی پای حرف بقیه در مورد یه سری از بازیکنان تاپ که ترنسکشوال بودند و توی فوتسال بانوان ستاره، بشینم ولی خیلی سر در نیاوردم.دورادور هم از روابطشون که خیلی با ما نمی جوشیدند مطلع شدم.
ولی الان اتفاقی به وبلاگ دوستتون ستاره برخوردم و کنجکاوی و کامل بودن وبلاگ ستاره عزیز باعث شد کامل به سوالاتم چاسخ داده شود.شاید پا به پای تک تک خط نوشته هاتون اشک ریختم قصد دلسوزی ندارم اصلا بدم می یاد کسی واسه خودم دل بسوزونه خودم هم چنین قصدی ندارم عزیز ولی واقعا دلم درد اومد... روژان جون هر کسی یه مشکلی داره ما هم به عشقمون نمی رسیم،عزیز می دونم کامل نمی تونم ولی با تمام وجود درکت می کنم. آدم نفهم هم از هر تیپی بخوای هستش من واقعا برا این مردم نفهم متاسفم... این روزا دیکه همه از نفهمی بعضی آدما در عذابن مخصوص شما ها نیست گلم...خیلی خوب کردی وبلاگ درست کردی و می نویسی.
به امید ظهور آقامون مهدی و حل تمام مشکلاتمون. اگه بتونم از هیچ نوع کمکی در حقتون کوتاهی نمی کنم. رو من به عنوان یه دوست یه همدم یه خواهر حساب کنید pantea_victory_2005@yahoo.com

ناشناس گفت...

SALAM MAN KASI HASTAM KE DAR KENARE YE TERANS DARE ZENDEGI MIKONE MAN ONO BE ONVANE DOSTE PESARAM HATA HAMSARAM GHABOL KARDAM BAIN TAFAVOT KE MAN AVALESH IN JARIANO NEMIDONESTAM CHON AMAL KARDE VALI BAZAM VAGHTI FAHMIDAM BATAME VOJODAM PAZIROFTAMESH FAGHAT YESERI SOLA DARM INKE HALA KE AMAL KARDE BAZAM MOSHKEL DARE YA NA ? MISHE KOMAKAM KONID

:. آهو .: گفت...

با سلام به دوست ناشناس
خوشحالم و برای شما و دوستتون آرزوی موفقیت و سلامتی میکنم و در مورد سوالتون باید عنوان کنم : از اونجایی که سوال شما کلی بود من متوجه نشدم منظور شما از مشکل چی میتونه باشه.