۱۳۸۹ آبان ۱۰, دوشنبه

41:. کمی با تو...(3) .:


بچه که بودم،اکثر اوقات برای خرید با مادرم از خونه بیرون میرفتم،یه روز که با هم برای خریدن یه مقدار وسایل مورد نیاز آشپزخونه به پلاستیک فروشی رفته بودیم در حالی که با کنجکاوی تمام ظرف و ظروف‌ها و قفسه‌ها رو نگاه میکردم و از این سر مغازه به اون سر میرفتم یکدفعه یه قفسه نظرم رو به خودش جلب کرد،نزدیک شدم و متوجه شدم یه تعداد "دستِ پلاستیکی" با ناخن‌های قرمز و لاک زده اون تو ریخته شده،یکی از اونارو برداشتم و اتیکتش رو خوندم،با کلمات درشت روش نوشته شده بود:"دست سحرآمیز"و زیر اون جمله‌ی کوتاه با قلمی کوچیکتر نوشته شده بود:"کَس نخارد پشت من،جز ناخنِ انگشت من".

یادم میاد که اونروز تا خونه به این ضرب المثل فکر میکردم و حتی از نظر ادبیاتی هم منظور اون جمله رو نمی‌فهمیدم.برام جالب میومد و در عین حال گُنگ.

اما امروز و بعد از گذشت چندین سال علاوه بر اینکه مفهوم اون ضرب المثل جادویی رو درک کردم بلکه اعتقاد 100% بهش پیدا کردم،خصوصاً اینکه در خیلی از شرایط دیگران توانایی درک و پذیرش ماها(ترنس سکشوآلها)رو ندارن حتی خانواده‌ها که گاهی تحمل شرایط فرزند ترنس سکشوآلشون رو با پذیرش اشتباه میگیرن.و این ما هستیم که مسئول مستقیم و 100% انتخاب و سبک و روش زندگی کردنمون هستیم و جز خودمون از دیگران نباید "هیچ"توقعی داشته باشیم.


پ. ن:میدونم که سخته اما برای مستقل شدن و مستقل بودن باید سختی کشید،زندگی گاهی به خاطر همین سختی‌هاش قشنگه،زمانی که به گذشتت فکر میکنی و میبینی چه سختی‌هایی رو یک تنه پشت سر گذاشتی،کسی نتونست حتی بشنوتت چه برسه به درک کردن،اما با همه‌ی اینا رشد کردی،قوی شدی و توانایی اداره کردن خودت رو تنها و تنها خودت داری.

۸ نظر:

omid گفت...

اما مونا خداییش نوشته هات باحالن خوکشل مینویسی.... اها این دفه فارسی نوشتم دیدم همه نظرا فارسیه ما خودمونو ضایع کردیم لاتین تایپیدیم دفه قبلی!!!!
یه چیزیم به متنت اضافه کنم میدونم همه مخالفن اما نظر شخصیمه همونطور که گفتی کس نخارد پشت... بنابراین بهتره مام اینجوری باشیم یعنی تا کسی واست سودی نداره نیازی نیست واسه کسی دل بسوزونی لابد من که اینجوریم

نقطه چین ها . . . گفت...

..وای اون دستا..منم کوچیکتر بودم یه مغازه از اینا پشت ویترینش گذاشته بود..یهو دیدم تکون خورد..از اون موقع از این دستا ترسیدم..باز خوبه تو ضرب المثلی دیدی... :-))

هیچکس نمیتونه به ما کمک کنه جز خودمون..خب گاهی انتظار داریم..اما شرایط ما اینطوریه دیگه..حتی حق نداریم انتظاری داشته باشیم!..شاید این باعث بشه راحت تر به قول تو بتونیم مستقل باشیم و خودمونو اداره کنیم!..

یوسف

rozi گفت...

خیلی خوشحالم که می نویسی
بازم طبق روال حرفای قبلیت باهات کاملا موافقم
این ما تی اس ها هستیم که زندگیه شخصیمونو می سازیم و با رفتارا و کارامون تو دیدگاه اطرافیان شخصیتمون جلوه می دیم
گاه و بی گاه باید در رفتارامون دقت کنیم و بدونیم که احساس و مهربونی دل ما ترنس ها نسبت به آدمای نرمال خیلی فراتره

:. آهو .: گفت...

اُمید عزیز به نظر من دل سوختن یه حس کاملاً بی معنیه،انسان یا باید یه امریو از رو تمایل قلبی و شخصیش انجام بده و حسن نیت 100% یا اصلاً اونرو انجام نده که بعد بخواد از فرد مقابلش طلبکار باشه و منت بگذاره.

یوسف عزیز تشکر میکنم که خواننده‌ی دست نوشته‌هام هستی،میدونی عزیز ماها هم حق داریم که از اطرافیانمون انتظار داشته باشیم اما دیگران چون توانایی درک درستی از شرایط نمیتونن داشته باشن(در بیشتر موارد استریتها)و همیشه با پیش داوری و دید نادرست نسبت به ماها برداشت کردن که دربرخی موارد هم خودمون مسئول اصلیش میتونیم باشیم باعث میشه که سرخورده شیم و به این دلیل هست که من گفتم بهتره که فقط به خودمون متکی باشیم که این امر هم یک شبه امکانپذیر نیست خصوصاً برای بچه‌های ترنس سکشوآل با توجه به شرایط فرهنگی و اجتماعی و خانوادگی،به هر حال هر چی بوده صرفاً نظر من بوده و نظر من ممکنه حقیقت مطلق نباشه.

رُزی عزیزم
ممنونم ازت و با نظرت موافقم اما از لفظ نرمال راستش سر در نمیآرم،دگرجنسگراها چون در اکثریت هستن دلیلی نداره که همیشه رفتار نرمال و ماها چون در اقلیت هستیم رفتار غیر نرمال داشته باشیم. 

Trevor گفت...

ترنس سکشوآلهای دختر برام عجیبین چون نوع ژنشون رو نمیفهمم!
میدونم که مردهای ترنس XXY هستن اما زنها رو نمیتونم بفهمم یه دفه میخواستم از استادم که مرد بود بپرسم ولی خجالت کشیدم
بیتا (دوست ترنسم) میگه تو نمیفهمی چون هومو با ترنس فرق میکنه !

:. آهو .: گفت...

سلام
اصولاً در ترنس سکشوآلها و ساختار کوروموزومی اونها هیچ جهش و تغییر و تحولی در مقایسه با یه دگرجنسگراوجود نداره،یک عامل خاص باعث به وجود اومدن فرد ترنس سکشوآل نمیشه بلکه موارد زیادی هستن و نظریه‌های مختلفی در این زمینه وجود داره.اون بحثی که شما قصد مطرح کردنش رو با استادتون داشتین هیچ ارتباطی به ترنس سکشوآلیزم و ترنس سکشوآلها نداره و به دوجنسی‌ها مربوط میشه.در مورد اون واژه‌ی مرد و زن ترنس هم راستش منظورتون رو نفهمیدم،تو ادبیات ذهن من ترنس سکشوآل به دختر و ترنس سکشوآل به پسر نقش بسته و دلیلش هم اینه که انسان از روح،جسم،فکر و احساسات تشکیل شده و در افراد ترنس تنها چیزی که با جنسیت واقعی تضادی نداره ساختار قسمت خصوصی بدن هستش پس دلیلی نداره این مرزبندی‌های نادرست استفاده شه.

Trevor گفت...

شاید
پس من کل موضوع رو اشتباه فهمیدم
باید بیشتر درمورد این موضوع بخونم چون پارتنرم یه ترنسه
اگه سایت یا وبی سراق داری لطفا راهنماییم کن

:. آهو .: گفت...

راستش وبسایت موثق و معتبری که در این مورد باشه من نمیشناسم،اما بعضی از وبلاگهایی که دوستان ترنس سکشوآل نویسنده‌اش هستن میتونه کمک شایانی بهتون بکنه.